måndag 30 januari 2012

Skapa en signatur i iOS 5

Ibland skickar jag e-brev med min iPhone. Det jag har klurat på är hur jag skapar en signatur i min iPhone som kör iOS 5 från Apple. Det här är vad jag kommit fram till.

Steg 1.
Knacka på "Inställningar"

Steg 2.
Skrolla ned till "E-post, kontakter, kalendrar" och knacka på "E-post, kontakter, kalendrar".

Steg 3.
Skrolla ned till "Signaturer" och knacka på "Signaturer".

Steg 4.
Skriv in din egen signatur. Till exempel:
Med vänlig hälsning
Leopold Birkholm
Bloggare
E-post: leopoldbirkholm@gmail.com

Fast då med ditt eget namn och kontaktuppgifter =) .

Om det är din jobb-mail och du är på semester, varför inte friska upp det med:
"Med soliga hälsningar från Thailand
...."

När du är nöjd med din signatur är det bara att knacka på "E-post...". Din signatur sparas automatiskt.

Jag hoppas att du, kära läsare, har nytta av denna guide.
//Leopold

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar