lördag 28 januari 2012

Dela ut Internet med en iPhone

Idag tänkte jag berätta om hur en användare delar ut Internet med en iPhone 3GS.

Jag har en iPhone 3GS, ett surfabonnomang, en USB-kabel för iPhone, en dator med Windows 7 samt mjukvaran iTunes.

Steg 1.
Plocka fram telefon och USB-kabel för iPhone.

Steg 2.
Knacka på "Inställningar"

Steg 3.
Knacka på "Internetdelning"

Steg 4.
Du ser nu menyn "Internetdelning". Jag favoriserar USB-delning vilket innebär att du kopplar in iPhone med kabel till din dator. Det av två skäl jag favoriserar detta; 1. mer stabil överföring 2. alla datorer har inte blåtand.

Steg 5.
Knacka på "Internetdelning". Den kommer nu att bli blå.

Steg 6.
Koppla in iPhone med USB-kabel till datorn.

Steg 7.
Klicka på symbolen för nätverk bredvid klockan. Det är där muspekaren på den här bilden är:

En användare behöver i regel inte göra detta då Windows automatiskt noterar en ny Internetförbindelse och kommer då att fråga användaren vad för typ av nätverk det är.

Jag föreslår att du väljer "Hemnätverk".

Steg 8.
Användaren bör nu vara uppkopplad mot Internet. Användaren borde också se detta på sin iPhone:

Klart! Nu är du uppkopplad mot Internet med din iPhone!
//Leopold

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar