torsdag 8 november 2012

Svar från svenska Asus Facebook grupp om EULA

En uppdatering om EULA.

Denna gång är det Asus svenska gren på Facebook som svarat på min fråga om EULA. Jag citerar:
"
Jag (Leopold)
Hej Asus Sverige! Jag undrar vad ni har för policy för retur av OEM-licens för Windows operativsystem? Enligt EULA ska jag inte behöva använda mig av den utan kunna returnera licensen tillbaka till er tillverkaren. Citerar EULA första sida "Genom att använda programvaran accepterar du dessa villkor. Om du inte accepterar
villkoren ska du inte använda programvaran. I stället måste du kontakta tillverkaren eller
installatören för att få information om dennes returvillkor. Du måste acceptera dessa villkor,
som kan begränsa dina rättigheter eller kräva att du returnerar hela systemet på vilket
programvaran är installerad.".
ASUS Sverige
Hej Leopold, Det går att kontakta vår support för att få pengar mot att vi får tillbaka licensen men jag kan varna dig redan nu att processen är långdragen och att pengarna inte motsvarar en licens som man köper själv då du endast ersätts den summa som vi har betalat till Microsoft. MVH, ASUS Anders
"

Well, det är lovande. Krångligt och svårt, men bättre svar än El-gigantens försäljningsavdelning "med en ny dator följer ingen licens med"-svar. Den skrattade jag gott över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar