söndag 4 november 2012

Media Markt Nacka prismatchar!

Igår var jag och köpte en Microsoft Wireless Desktop 800 tangentbord med mus. Den kostar 229 kr hos Media Markt Nacka.

Jag var osäker på att om den skulle fungera med Ubuntu men för tillfället strejkade min telefon så jag kunde inte kolla upp det.

Väl hemma gjorde jag en sökning. Jag såg då att den borde fungera med Linux. Utveckling går mer mot plug and play med Linux vilket är skönt.

Jag såg också att samma paket kostade 40 kr mindre hos Webhallen, alltså 189 kr. Så jag knatade upp till Media Markt. Frågade runt och "ja, vi prismatchar", sa tjejen i receptionen. Men jag måste prata med rätt avdelning. Fair enough. Jag returnerade det första paketet för att gå runt med paket i förhoppning att hitta personal det känns meningslöst.

Efter att ha returnerat paketet till receptionen knatade jag upp till dataavdelning. Jag hittade en representant för dataavdelningen och han kollade upp Webhallen och skrev ned priset för mig med 40 kr.

Tangentbord och mus fungerar smidigt med Ubuntu. Även funktionsknappar som snabbknapp för miniräknare fungerar utan problem.

Varför valde jag då en Microsoft produkt? Well, det var för att tangentbordet kändes skön att skriva på och musen är stor och känns skön i handen samt att paketet är billigt.

Tänk på att Media Markt i Sverige är uppdelade i småbolag. Varje butik är sin eget bolag med Media Markt Tyskland som huvudägare. Du kan få annat bemötande om du går till exempelvis Media Markt Heron City i Kungens Kurva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar