lördag 31 december 2011

Hur man stänger av datorn i Windows 8

Det som gjorde mig förvirrad första gången jag använde Windows 8 var hur jag stängde av datorn. Efter viss efterforskning kom jag fram till följande steg för att stänga av en Windows 8 dator. Tänk på att det här är fortfarande en Beta-version och ändringar kan komma senare.
  1. Jag för musen ned till vänster sida av skärmen. Jag får då fram startmenyn.
    Se bild:
  2. Här väljer jag "Settings".
    Se bild:
  3. En meny i grönt dyker då upp till höger på skärmen.
    Se bild:
  4. Här väljer jag "Power".
    Se bild:
  5. En meny med tre val dyker då upp. Beroende på vad jag vill kan jag välja mellan "Standby" (Viloläge), "Shut down" (stänga av) eller ""Restart" (omstart).
    Se bild:


//Leopold

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar