torsdag 15 december 2011

Beställning av IBM T43 samt skapade av individuell installationsskiva för IBM T43

15 december 2011
Idag bestämde jag mig för att slå till på en kampanj jag såg igår på ReUseIT. Kampanjen är fri frakt under december månad.

ReUseIT kampanj

Den dator jag vill ha är en IBM ThinkPad T43. Det pris ReUseIT begär är 995 kr ex. moms.


Datorn leveras då utan operativsystem. Vilket för mig är bara bra för jag kommer ändå bara att installera om datorn med operativsystem av val. Beställning gjord och orderbekräftelse kom vid lunchtiden.

Så då behöver jag dels välja vilket operativsystem jag vill ha och därefter drivrutiner till denna.
Windows 7 är ett bra operativsystem så jag går på det. Därefter behöver jag kolla att det finns stöd för Windows 7 för IBM ThinkPad T43.
Jag hittade denna tråd om Windows 7 på en IBM Thinkpad T43:
Tråd om Win. 7 på en IBM T43

Jag skapade en mapp som jag kallade ”IBM T43”, laddade ned det som togs upp i tråden.
Därefter tog jag fram min Windows 7 fil från min server, laddade över den till min projektmapp på min HP G62 och öppnade den med programmet PowerISO
Jag lade över mappen IBM T43 i ISO filen, sparade och brände ut skivan.

Nu väntar jag bara på leverans av datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar