tisdag 27 december 2011

Windows 8

27 december 2011

Windows 8 Preview har släppts. Vad gör man då som tekniknörd? Man laddar ned det. Här är länken:
Windows 8 Preview

Nå. En kan bränna ut den som en vanlig installationsmedium på en DVD-R+(-). Eller så väljer man det mer praktiska metoden av att använda ett USB-minne.

Kravet på USB-minnet är att den ska vara större än 8 GB. Jag gick in på Prisjakt och kollade. Här är en länk för 8 GB USB-minne:
USB-minnen på 8 GB

Nästa steg är att du behöver ett program. Jag tycker att Microsofts egen lösning för Windows 7 är ett utmärkt sådant. Här följer en länk så att du kan ladda hem det programmet från Microsoft.
Windows 7 USB/DVD download tool

Ok. Nu har du alla verktygen du behöver. Börja med att installera Windows 7 DVD till USB-verktyg.
Montera ditt USB-minne. Gå in på ”den här datorn” och formatera om den till NTFS.
Öppna programmet ”Windows 7 USB DVD Download Tool”. Följ instruktionerna.
Gå och städa. När jag gjorde den här processen tog det 50 minuter innan det var klart.
Nu när processen är klar har du nu Windows 8 som ett installationsmedium.
Jag uppdaterar denna post senare med bilder och ett nytt inlägg där jag beskriver Windows 8 på en MSI X370 laptop.

Väl mött. Leopold B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar