onsdag 18 juli 2012

Svar från Findus

Jag måste säga att Findus har utmärk kundservice. Jag fick svar från dem angående Findus frysta pasta. Se Findus färdiga rätter med frågetecken. Här är svaret:

"Hej Findus!


Jag köpte er färdig mat i påse i helgen, en påse med Pasta Carbonara.
Maten smakar bra men det är ändå tre frågor jag vill ha svar på.
1. Vart är champinjonerna? Jag kan inte hitta dem någonstans i maten,
hur mycket jag än rör om.
2. Ert förslag på 300 gram per portion ger ett innehåll på 3 2/3
portioner. Jag undrar varför ni inte gjort det till ett jämnt antal på
4 portioner = 1 200 gram eller 3 portioner = 900 gram?
3. Vad är det för löv på omslaget?

Hej Leopold,

Tack för Ditt mail.

Svar på din första fråga 1: Ja, i detta fallet så har det blivit något fel vid doseringen av champinjonerna.

2. När det gäller förpackningsstorleken så är det tänkt till 3-4 personer, storleken på portionerna, hur mycket vi äter varierar.

Jag ska framföra dina synpunkter till Produktansvariga gällande förpackningsstorleken.

3. När vi införde symbolen om "Bara mat - inget annat"  ville vi vara tydliga till alla konsumenter att recepten var nya och förändrade. Vi vill vara öppna och transparenta med vår märkning och information på förpackningarna. I de få fall det förekom någon tillsats så beskrev vid det på förpackningen - exakt vad det var och vilken funktion denna tillsats hade.

Vi har under de senaste åren gjort en stor genomgång av alla våra recept i syfte att ta bort alla tillsatser - vi har en nollvision. Vi har lyckats komma i mål med den första etappen, och har tagit bort alla onödiga tillsatser.

Du hittar mer information på förpackningens baksida om symbolen "Bara mat inget annat".

Med vänlig hälsningFindus Konsumentkontakt
Madeleine Åberg
"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar