måndag 16 juli 2012

Findus färdiga rätter med frågetecken

Jag köpte i helgen Findus frysta färdigmat en påse med Pasta Carbonara. Visst, jag kan laga mat, men är man singel och utan större krav på mat, så är man ibland bekväm.

På bilden är det en fin bild på maten med skinkbitar, champinjoner, pasta, ostssås och ett löv som jag inte kan namnet på eller finna i paketet. Upptinat och serverat hittar jag inga champinjoner. Se bild:
På baksidan står det att en portion motsvarar ungefär 300 gram. Helt okej frånsett att paketet är på 1 100 gram, det vill säga 3 2/3 portioner. Varför kan Findus inte göra en påse med jämnt antal portioner? 3 eller 4 portioner? Så jag har tre frågor jag vill ha besvarat.
1. Vart är champinjonerna?
2. Varför är det inte ett jämnt antal portioner i förpackningen?
3. Vad är det för löv i maten?

Jag skriver ett brev till Findus så får jag se vad de anser om detta.

Detta är brevet:
"Hej Findus!
Jag köpte er färdig mat i påse i helgen, en påse med Pasta Carbonara. Maten smakar bra men det är ändå tre frågor jag vill ha svar på.
1. Vart är champinjonerna? Jag kan inte hitta dem någonstans i maten, hur mycket jag än rör om.
2. Ert förslag på 300 gram per portion ger ett innehåll på 3 2/3 portioner. Jag undrar varför ni inte gjort det till ett jämnt antal på 4 portioner = 1 200 gram eller 3 portioner = 900 gram?
3. Vad är det för löv på omslaget?


Jag bifogar en bild och en länk till ett blogginlägg jag gjort om detta.
Blogginlägget: http://leopoldbirkholm.blogspot.se/2012/07/findus-fardiga-ratter-med-fragetecken.html


Med vänlig hälsning
Leopold
Nacka, Sverige"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar