söndag 27 januari 2013

Boktips Såld på nätet

Jag har läst idag klart en bok (27 januari). Den heter "Såld på nätet - Priset du betalar för gratis" och är skriven av Fredrik Alverén. ISBN är 978-91-7037-671-9. Boken tar upp vad vi som gratisanvändare faktiskt betalar med - vår information. Boken är lättläst och väl strukturerad med en god formatering med indrag som gör det lätt för mig som läsare att ta paus och ändå snabbt hitta tillbaks till dit jag läste sist. Innehållet är intressant. Den tar upp saker som riktad annonsering och vad som sparas när vi som användare surfar runt på nätet. Personligen har jag sällan märkt av riktad annonsering. Det är ändå tankeväckande. Jag rekommenderar att du lånar boken från ditt närmaste bibliotek som jag gjorde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar