onsdag 9 maj 2012

Funderar på en ny e-bok läsare

Jag var förbi Computer City inne i Stockholm idag. De håller på att stänga ned. En till i raden av butikskedjor som lägger ned på grund av bristande lönsamhet. Jag hittade några intressanta produkter.

Först en liten och behändig tangentbord. Det är en Deltaco TB-603 och kostade mig 69 kr. Helt klart värt. Det var inget mer i lådan än tangentbordet. USB-kabeln är inbyggd och är på cirka 1,2 meter. Det enda udda med den är att den har ingen vänster shift-tangent. Det krävs lite tillvänjning alltså.

Sedan var det en e-bokläsare som heter EB78. Väldig anonym. Fick prova och köpte den på ren impuls. Kostar 799 SEK inklusive moms.

Det som är viktigt för mig är att hitta ett skyddande fodral till läsaren så att den inte går sönder så snabbt. Så jag kollade först med Siba chatt och nej, det följer inte med något fodral. Jag hittade ett klipp på Youtube som visade uppackningen av en EB78. Laddare, hörlurar och sånt men inget fodral. Synd. Så jag ska lämna tillbaka läsaren på grund av avsaknad av fodral.

Här är klippet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar